Conflict management.

Conflicten kunnen ontstaan tijdens fasen van verandering, tussen werknemers zelf of tussen werknemers en klanten. Wegkijken of ontwijken is niet de beste en efficiënte houding. De prijs van een inactieve houding is hoog, omdat de onopgeloste, langlopende conflicten vaak resulteren in een break-down in de communicatie, in inefficiënte teams, in stress, in een lage productiviteit en/of in verzuim. Kortom, onopgeloste conflicten maken mensen ongelukkig op het werk en ook buiten het werk. 

Het oplossen van een conflictueuze situatie staat niet gelijk aan “winnen" van een andere. "Het willen winnen" van een conflict betekent een focus op belangen, maar niet op posities en op het onderliggende probleem. Deze houding kan de situatie doen escaleren. Een conflict kan soms functioneel zijn en een goede aanleiding zijn om de communicatielijnen binnen een bedrijf of binnen de groep te verbeteren. B-Alliance biedt praktische trainingen en cursussen voor bedrijven en medewerkers die efficiënt willen omgaan met conflicten en agressie. Hanteren van conflicten met behoud van een goede relatie is een uitdaging.